מה זה צ'י קונג?

צ'י קונג – הגדרה רחבה

צ'י קונג מהווה אחד מארבעת הענפים העיקריים ברפואה הסינית, למעשה זוהי הגדרה רחבה שכוללת בתוכה סוגי תרגול רבים ואסכולות שונות, אך המשותף לכולם זה העבודה עם צ'י. אנסה לענות בקצרה מה זה צ'י? ניתן לתרגם את המושג כאנרגיית חיות או אולי מדויק יותר לומר, כמונח מדעי, ביו-אנרגיה.

מה זה צ'י קונג? כל מה שרציתם לדעת על צ׳י קונג בכתבה אחת.

ברפואה הסינית האנרגטית בדומה לדיקור או אקופרסורה, גם הצ'י קונג הרפואי עובד על אותו תרשים הזרימה האנרגטי ולכן ניתן לראותו כחלק ממשפחת השיטות המוגדרות כ- meridian derived medicine והיכולת לצבור, לאגור או להניע את הצ'י זהו הקונטקסט בו נכון להבין את ההגדרה צ'י קונג, מיומנות בעבודה עם צ'י או אם תרצו ביו-אנרגיה.

ישנן ארבע אסכולות מרכזיות בעולם הצ'י קונג והן נבדלות במטרה ובדרכי הפעולה, אך כאמור הן כולן פועלות מתוך אותה התובנה של המבנה האנרגטי האנושי. כמובן שניתן לחלק לתת חלוקות, אך בהגדרת מאקרו ארבעת המטרות מהן נובעות כולן תהיינה:

  1. צ'י קונג תודעתי לשם התפתחות אישית, הארה ופיתוח יכולות ספיריטואליות.
  2. צ'י קונג מעולם אמנויות הלחימה שנועד להגנה או התקפה באמצעות עוצמה אנרגטית.
  3. צ'י קונג רפואי ובו שימוש בסדרות תרגול, דמיון מודרך והקרנות אנרגיה לשם ריפוי הגוף.
  4. צ'י קונג לשם אריכות ימים, נגזרת זו חדשה-עתיקה ומקורה בצ'י קונג לשם הארה.

אז מה זה צ'י קונג מבחינת הכשרה? מתרגל שיטת צ'י קונג שחפץ להגיע לרמה גבוהה נדרש להקדיש כשעה ביום לכל הפחות לתרגול סדרות הבסיס במשך כמה שנים לפני שיוכל באמת לחוש ולשלוט בזרימה האנרגטית בגופו ואז הוא יכול להתחיל להתמחות בצ'י קונג רפואי, צ'י קונג לאמנויות לחימה או צ'י קונג תודעתי. אך את היתרונות הבריאותיים הפשוטים כגון שיפור בגמישות, ביציבה, ברמות הכאב ביום יום, שיווי המשקל ובעיקר ברמת האנרגיה ביום יום הוא על פי רוב חווה על בשרו כבר בשנה הראשונה לתרגול.

במהלך שלושת המחזורים הראשונים של קורס הכשרת מדריכי צ'י קונג בישראל ערכנו סקר בקרב תלמידי הקורס המקיף מכלולי בריאות רבים ולאחר סמסטר אחד בלבד (ארבעה חודשי תרגול) חולקו לסטודנטים שאלונים שמהם ניתן להתרשם מהשיפור הממוצע אותו הם חוו. לקריאת סיכום הסקר המלא לחץ כאן.

דילוג לתוכן