מטפלים בצ'י קונג רפואי | הדרישות לקבלת תעודת הסמכה מטעם מדיקל צ'י קונג ישראל

הסמכה כמטפל הנה אחריות גם למכללה וגם למטפל ולכן חובה לעמוד בדרישות במלואן. עם השנים העלנו את הרף של הידע הנדרש. מדוע? בעמוד זה אמיר פרלמן מייסד המכללה מסביר את הטעם להרחבה של תוכניות הלימודים. כמו כן תמצאו תמצית על התכנית להכשרת מטפלים הכי יסודית ומעמיקה בישראל.

  1. לכתחילה אימצנו את המודל זמן ושעות לימוד שהיו מקובלים במכללות הוותיקות בישראל (שנה להכשרת מדריכים ושנה שניה הכשרת מטפלים).  הניסיון שצברנו בשש שנות הסמכת מטפלים הדגים רמה לא מספיק טובה של ידע בקרב חלק מהבוגרים, כמורה אינני יכול להרשות חוסר הבנה מעמיקה ומלאה של המבנה האנרגטי בקרב מטפלים שהכשרתי. כל אלה כישורי חובה עבור מטפל. הידע אותו אנו מעבירים במסלול הכשרת מטפלים רחב בהרבה מכל מכללה בישראל ולכן דורש יותר זמן לימוד מהמקובל במסגרות אחרות. אמנם התעודה תגיע מאוחר יותר אך אתם תצאו מטפלים ברמה גבוהה בהרבה וזה הנקודה החשובה באמת.
  2. משנה לשנה שמנו יותר דגש על רכישת כלי אבחון וטיפול רחבים ומגוונים. מעבר לכך הטעם בדרישה לשתי השתלמויות לכל הפחות היא שמטפל טוב איננו one trick pony. ראוי שיהיה לו ארגז כלים ולא כלי עבודה בודד.
    במקרים רבים נדרש מלבד הידע התיאורטי להבנת הבעיה כמה אלטרנטיבות לפתרונה לכן נדרשות שתי התמחויות לכל הפחות על מנת לקבל הסמכה.
  3. עבורנו להוציא תחת ידינו במדיקל צ'י קונג ישראל מטפלים ברמה הגבוהה ביותר זו שליחות, אין כל בושה בלחזור על קורס פעמיים ואפילו שלוש. אני אישית עשיתי זאת בשמחה! לא קבלת התעודה היא המטרה אלא להיות בעל שליטה מלאה בידע you need to Master it. מה שהפך אותי למטפל מבוקש בשנותי בקליניקה היה מבחן התוצאה. הידע שרכשתי לאורך שנים שלך לימוד ועיון איפשר לי סייע למאות אנשים לשוב לבריאות איתנה. מאחר ושליטה מלאה בחומר היא שעמדה לנגד עיני חזרתי במקרים מסוימים גם על קורסים שסיימתי בהצלחה.

 

הסמכה בסיסית MQT מטפלים בצ'י קונג רפואי

  1. מעבר בהצטיינות (ציון 86 ומעלה) את ההכשרה מבוא לרפואה סינית אנרגטית, מי שקיבל ציון נמוך מזה אך כן הפגין ידע נדרש לכתוב שני פרוטוקולים טיפוליים. מדוע? מפני שחשוב לוודא כי בהסמכה הספציפית אותה המטפל מקבל הוא כן בקיא דיו כדי לטפל בהצלחה ובבטיחות.
    למטפל אין הרבה מקום לטעויות. נכון זה יכול לקרות גם לטובים שבינינו אבל חובתנו למזער את הסיכוי לטעות עקב שיקול מוטעה.
  2. השתתפות בשתי סדנאות להכשרת מטפלים ממבחר המיומנויות בסיס: שלד גידים ומפרקים, צלילים מרפאים, טיפול בבעיות מערכתיות (פיברומיאלגיה, נוירופתיה היקפית, פרקינסון, טרשת נפוצה).

 

השינויים במתכונת הלימודים משנה״ל 2026-27

הניסיון שלנו בארבע השנים האחרונות הדגים באופן מאוד מובהק כי רוב תלמידי קבוצות המתקדמים שהשתתפו בשיעורי התיאוריה והקדישו זמן ומחשבה לנושאי הלימוד ולא רק באו לתרגל בשיעור. התוצאה היא שתי מדריכות המסיימות בהצטיינות יתרה (ציון 100) את הכשרת המטפלים! זהו אירוע נדיר גם באוניברסיטה בהיינן ובמכון הבינלאומי לצ'י קונג רפואי!

למרות שיש כאלה. שהגיעו לרמה יוצאת דופן והם בעלי הבנה מעמיקה של עולם הרפואה הסינית האנרגטית לצערי מעט מידי מקבוצות המתקדמים באמת התמידו בשיעורי התיאוריה למתקדמים. לכן החלטתי להפסיק את המתכונת הזאת כי היא ״חופשית מידי״. הרעיון היה למקד מודולים של חמישה ימים (40 שעות לימוד ותרגול), לאפשר לאנשים עסוקים ללמוד בקצב שלהם וזה ״עשה שכל״. אבל בחיים, המבחן האמיתי הוא תמיד מבחן התוצאה. רבים לא למדו על פי סדר ובקביעות ולא יצאו עם ידע אותו ניתן להגדיר כמשנה סדורה. לכן בשנה״ל 2024-25 נסיים את סבב המודולים באופן שיאפשר למי שהחל לימודים במודל זה להגיע עד סוף המסלול ולהיות באמת מאסטר בצ'י קונג רפואי MQM בסטנדרטים הנהוגים במכון הבינלאומי לצ'י קונג רפואי ובסין באוניברסיטאות המקיימות מסלול הכשרה.

 

במהלך שנה״ל 2024-25

סדנת צ'י קונג אנטי סרטני (5 ימים) זוהי אולי הסדנה החשובה ביותר! מדוע? כי זו המגפה של דורנו, על פי ארגון World Health Organization וגם המציאות שאנו רואים סביבנו כפשוטה מאשרת זאת. עד סוף העשור הקרוב בעולם המערבי הסטטיסטיקה תעמוד על אחד מכל שני בני אדם! זאת לא רק שליחות זה הידע שיציל אתכם ואת יקירכם מהסטטיסטיקה האיומה הזאת. בסדנה נדון על תזונה ומסלולים מטבוליים, צמחים ותוספים, סוגי סרטן ברמת דע את האויב, הסיבות להתפתחות סרטן מבחינה סביבתית, רגשית ואנרגטית. לעמוד הסדנה צ'י קונג אנטי סרטני

סדנת מבוא לרפואה סינית אנרגטית: (5 ימים מלאים) תתקיים השנה אצלי בקליניקה ביולי בפעם האחרונה. זוהי סדנת חובה להכשרת מטפלים בה נרכוש את היסודות, המבנה האנרגטי ותפקידם של הערוצים הראשוניים. זהו ידע חובה לטעמי לכל מתרגל ולא רק למטפלים. לא ניתן באמת להבין את עולם הריפוי האנרגטי , תנועה או אמנויות הלחימה הרכות ללא הבנה של עיקרי המבנה האנרגטי ותפקודו.

 

במהלך 2025 יועברו הסדנאות:

  • סדנת צלילים מרפאים מורחבת (5 ימים ) שתכלול בעיקר הרבה עבודה מעשית, ולימוד הנושאים הבאים טיפול באמבט/בריכה עם תידור דרך מים, עבודה ממוקדת איבר ספציפי דרך החוליות והמערכת העצבית. לעמוד סדנת צלילים מרפאים
  • סדנת שלד גידים ומפרקים: (5 ימים מלאים) תתקיים השנה בשדות ים בפברואר בפעם האחרונה. זוהי סדנת חובה למי שתרם היה בה. זהו הידע הפשוט אך יקר מפז אותו אני מכנה המתנה הגדולה של צ'י קונג רפואי לאדם. לעמוד סדנת שלד גידים ומפרקים

כמה מילים מאמיר על הכשרת מטפלים בצ'י קונג של המכללה לאומנויות פנימיות משנה״ל 2024-25

אנו עובדים כרגע על מערכת לימודים רציפה במתכונת חדשה שאני מאוד מקווה שתביא את התוצאות אליהן אנו מבקשים להגיע, להוציא תחת ידי המכללה מטפלים שאני אישית הייתי שמח להפקיד את יקירי בידיהם הנאמנות! איך זה יעבוד?

התכנית תהיה שלוש שנות לימודים רציפות להסמכה כמאסטר בצ'י קונג רפואי MQM

  • מידי סמסטר יתקיימו 14 מפגשים אונליין בהם הועבר כל החומר התיאורטי עם מערכת בחינות e learning באתר הקורס לבחינה עצמית.
  • חמישה ימי לימוד מרוכזים פרונטליים בכל סמסטר (ריטריט סוף סמסטר). אני אקבל 12 תלמידים בלבד לכל מחזור. מתכונת לימודים זו אמנם דורשת מהסטודנט הרבה יותר אך אנו מחוייבים לסטנדרטים בינלאומיים הגבוהים ביותר. המטרה היא מטפלים טובים ולא הרבה מטפלים.
  • בחינות מעבר בסוף כל שנה על הנושאים שנלמדו.

שיתוף התכניות לעתיד נעשה במטרה לסייע לכם להבין את השינויים בתכנית הלימודים, אני מניח כי רובכם יודעים וחשים עד כמה אני רואה שליחות בהעברת הידע ושימור היכולות האנושיות של מסורת הריפוי העתיקה ההולכת ונכחדת מדור לדור. תקוותי להשאיר אחרי את האנשים שידעו לתרגל, ללמד ולרפא גם את הדורות הבאים.

שלכם כתמיד
אמיר

 

הכשרת מטפלים צ'י קונג רפואי
* למידע מפורט על הדרישות להסמכת מדריכי טאי צ'י

דילוג לתוכן