את האמירה הבאה שמעתי מפיו של מאסטר יאנג: "תרגל ללא צורה וללא צל" ומשמעות האמירה, תרגל מעבר לגוף הפיזי ולתנועה אותה למדנו וחזרנו ותרגלנו. בשנה שניה אנו חוזרים על רבות מהסדרות שלמדנו בשנת הלימודים הראשונה, אך בהעמקה, פוקוס שונה והכי חשוב ראש פתוח ונכונות ללמוד אותה שוב ושוב.

תרגול צ'י קונג

האמת היא שתרגול צ'י קונג אמתי מתחיל ביום שבו אין כל צורך לחשוב בזמן התרגול, לא על סדר התנועות ולא על היציבה הנכונה, התנועה צריכה להיות כל כך שגורה ורגילה עבורנו שאין כל תשומת לב לפרטי הביצוע.

כאשר הגוף מסונכרן וזז, נושם ופועם בהרמוניה ללא מאמץ, אז מתפנה מקום לשחרור ממחשבות ומרגשות שאינם חלק מהרגע הזה ממש. ההוויה כולה מתמלאת בדבר אחד בלבד – תחושת הזרימה ומודעות לאנרגיה הפנימית.

אין דרך לדלג מעל השלב שבו אנו לומדים סדרה, משננים תנועה ומפנים את תודעתנו ותשומת ליבנו לדיוק בפורם השלם ובכל ניואנס של כל תנועה בו, אך זהו רק שלב בדרך וחשוב ככל שיהיה הוא אינו העיקר. לאחר שהפנמנו את התנועה הנכונה, תשומת הלב תעבור לנשימה והעברת המשקל, סנכרון מלא של הגוף, הנעה נכונה ותנועה נכונה הנובעת מבפנים החוצה.

למרות שיש תחושת "שלמות" ולמרות העצמה שגלומה בסדרה שהופנמה ומתורגלת בשלמות גם זה רק שלב בדרך.

תרגול צ'י קונג

תרגול צ׳י קונג – תשכחו את כל מה שלמדתם

הרגע שבו כל זה כבר קרה ואנו ניגשים לתרגל סדרה שאנחנו יודעים בעל-פה ואולי גם לימדנו אותה עשרות פעמים, זהו בדיוק הרגע לשכוח כל מה שלמדנו וגם כל מה שלימדנו אודותיה, לצלול פנימה ולתת ביטוי לידע העמוק שנרכש מתרגול צ׳י קונג וכרגע נמצא בתוכנו, לא בראש ובוודאי שלא בדף או בסרטון.

ידע שכבר סרוג במארג הדי אן איי שלנו, לאפשר לגופנו ללמד אותנו את הסדרה מחדש ללא ביקורת וללא תיקון של חידוש בתנועה שמתחדש בנו כרגע ולחוות דיוק אישי בזמן אמת. למצב הזה מאסטר יאנג ג'ווינג מינג קורא 'ללא צורה וללא צל'.

תרגול צ'י קונג

דילוג לתוכן