תרגול בוקר של מאסטר יאנג (חזרה ליואן ג'ינג צ'י ושן) בגרסה הקצרה

התרגול נעשה בישיבה ודורש כעשרים עד שלושים דקות. הזמן הטוב ביותר להתחיל הוא עם עלות השחר, אך כל שעה של הבוקר היא טובה. המלצתי היא להתחיל כך את היום. אם הדבר מתאפשר יש לשבת בחוץ או מול חלון הפונה אל השמש.

● מציאת המרכז העליון והשקטה של המחשבה תוך כדי פוקוס על נשימה עמוקה הממלאת באופן אקראי את חלל החזה והבטן ללא כל מאמץ. כאשר המיקוד הוא על מרכז הדאן טיאן העליון.
● מציאת המרכז התחתון ומיקוד שקט תוך כדי נשימה ללא מאמץ אל הדאן טיאן התחתון והעליון. לנסות לנקות את הראש ממחשבות מכל סוג ולמקד את התודעה בנשימה ובשני מרכזי האנרגיה.
● לחיצה בעזרת האגרופים על גלגלי העין ברכות רבה למשך כמה נשימות.
על האגרוף להיות חצי סגור ברכות ללא מאמץ והלחיצה מתבצעת עם גב היד או האצבע הראשונה כאשר האגרוף סגור.
● מתיחה של הזרועות ופלג הגוף העליון (כמו בשמונה יחידות רקמה בתרגיל הראשון) ולאחר מכן נענוע של הגוף לשני הצדדים ברכות עם זרועות מעוגלות וכתפיים רכות ונמוכות.
● מתיחה לשני הצדדים כאשר יד אחת מחזיקה והיד השנייה נמתחת יש לחזור כמה פעמים על המתיחה ברכות ולהתקדם בהדרגה. התנועה יוצאת מהצלעות ולא מהמותניים והאגן נשאר על מקומו.
● איסוף רוק תוך כדי גלגול הלשון בפה עם "פרצוף הקוף" ממצמצים בעיניים ומכווצים ומשחררים את כל שרירי הפרצוף תוך כדי איסוף הרוק. לאחר מכן בשאיפה מניחים את כפות הידיים על העיניים בולעים את הרוק פותחים את הפה ונושפים החוצה.
● ברכות ובעדינות מפמפמים את האוזניים עם כפות הידיים כעשר פעמים ולאחר מכן מעסים את האוזן במעגלים אף עושים עיסוי לאוזן עם האגודל והאצבע מהחלק העליון ועד לתנוכי האוזניים.
● תיפוף על גזע המוח (נקרא גם התוף השמימי), תוך כדי תיפוף יש לנקוש בשיניים ברכות ולחזק ולמקד את התודעה בנקודות עליהן אנו מתופפים.
● טפיחות על הקרקפת מהאמצע לצדדים באמצעות קצות האצבעות והציפורניים ולאחר מכן עיסוי קרקפת למשך כמה דקות להזרים את הדם והצ'י.
● עיסוי של הברכיים בעיגולים ולאחר מכן הברשת הרגליים עם קצות האצבעות והציפורניים כלפי הקרסוליים יש לחזור על התהליך שלש עד ארבע פעמים.
● עיסוי כפות הרגליים עם אגרופים סגורים ברכות ולאחר מכן טפיחות באגרוף חצי סגור על כף הרגל, לסיים בכמה טפיחות על הבאר המבעבעת K1.
● תנועת הגל עם עמוד השדרה (במעגל היאנג תוך כדי שמירה על שמונה העקרונות בתנועה) מתחילים מהמרכז ולאחר מכן פונים ימינה ושמאלה ומבצעים את תנועת הגל לצדדים. יש לשמור את הגוף רך ואת המחשבה ממוקדת בנשימה לאורך כל התרגול.
● טפיחות לכליות ולאזור הגב התחתון (מינג מן) באמצעות האגרופים החצי סגורים, מי שמתקשה יכול להשתמש בכף היד הפתוחה במקום באגרוף.
● מדיטציית שלשת הצלילים, חשוב לחוש את המיקום הנכון בכל צליל – מרכז המערכת הלימבית (דאן טיאן עליון), ירידה לגרון ומשם לבית החזה ולצלעות.

דילוג לתוכן