אמיר פרלמן מסביר איך צ'י קונג מרפא

צ'י קונג נודע כתרגול לשם בריאות בעל סגולות מרפא. חשוב להבין איך צ'י קונג מרפא ומהי הגישה הנכונה. רוב התלמידים המגיעים לקורסים של מדיקל צ'י קונג ישראל באים כדי להיטיב עם בריאותם, יש מקרים רבים בהם תלמיד או תלמידה ניגשים אלי ביום פתוח או באחד מהשיעורים הראשונים של השנה ובמפורש אומרים כי הסיבה שבגללה הם כאן היא כאבי הגב, ברכיים ,דלקת מפרקים או פיברומיאלגיה. האמת היא שצ'י קונג אכן מיטיב עם בריאותינו ויכול לסייע לכל אתגרי הבריאות שמנינו כאן ועד רבים אחרים. אך שווה לומר כי תמיכה בגוף ובבריאות הגוף היא אך נקודת התחלה ומיד אסביר מדוע זאת הבנה חשובה עבור מי שבאמת רוצה ללמוד צ'י קונג.

אחת הבקשות שחוזרות על עצמן הרבה היא תן לי בבקשה תרגיל בשביל … והתלמיד מציין בעיית בריאות ספציפית ממנה הוא או מי מיקיריו סובלים והוא מבקש למצוא עבורם מזור. אמנם ישנם פרוטוקולים טיפוליים בעולם הצ'י קונג הרפואי אך חשוב לי לומר שהבקשה שמגיעה באמת ממקום טוב אנושי ולגיטימי יש בה גם עדות להבנה מאוד שטוחה של עולם הצ'י קונג הרפואי. וזאת מפני שצ׳י קונג עובד כמכלול. תודעה – אנרגיה – גוף והתודעה תמיד קודמת לכל.

איך צ'י קונג מרפא?איך צ'י קונג מרפא?

להבין צ'י קונג רפואי בתפיסה רחבה יותר

לכתחילה צ'י קונג זו עבודה תודעתית והכלי העוצמתי ביותר היה ונשאר התודעה. עבור מתרגלי צ'י קונג ותיקים שזוהי דרך חייהם התחנה הראשונה במסע לגילוי עצמי ולהתפתחות אמנם מתחיל בריפוי הגוף, והתחנה הבאה היא השקטה של הנפש ככלי המאפשר צמיחה. מעניין שלאחר ששה מחזורים של הכשרת מדריכים ומטפלים ולמעלה מחמש מאות בוגרים אני וצוות ההוראה רואים מגמה מעניינת. אלו שבאים מתוך עניין גדול ורצון כנה ללמוד ולא דווקא כדי לטפל בבעיה בריאותית ספציפית. אלו שפשוט מתמסרים לתרגול, מעמיקים ללמוד ללא חיפוש אחר התנועה הנכונה לטיפול בבעיה ספציפית הם אלו שנרפאים הכי מהר ממש כך!  מדוע ? כנראה עניין של גישה נכונה הצופנת בחובה את אחד הסודות העמוקים של אמנות הריפוי הנקראת צ'י קונג.

לצאת ממעגל המתח זה הסוד

מתח המייצר סטגנציה באיבר מסויים או עומס רגשי הנרשם באיבר המטרה המשוייך לו אנרגטית מהווים בעיני הרפואה הסינית האנרגטית המוכרת כיום לציבור הרחב בשם צ'י קונג כמקור לחולי לא פחות ובמקרים רבים יותר מהגורמים הפיזיולוגיים ולפעמים יותר. כאשר אדם נמצא בפוקוס הדורש מאמץ מנטאלי הדבר יוצר מתח ובכך ברוב המקרים מעקב הליכי החלמה. אין בכך אמירה שלא נכון לרצות להחלים ועלינו להיות שווי נפש מול סכנה בריאותית כלל וכלל לא! הרי הרצון הוא הוא עיקר הצ׳י כפשוטו רצון שווה אנרגיית חיות. אך השאלה היא איך לרצות ואיך לפעול, מהו המנוע מאחורי העשיה.

מניסיון אישי ומהתבוננות במסעם של תלמידי ומטופלי אומר כי הגישה הנכונה בעולם הצ'י קונג תמיד תהיה לתרגל מתוך השקטה ללא מאמץ גופני, ביקורת, שאפתנות או רצון מכוון מטרה באופן מאומץ מידי כי גם הוא מהווה חסימה אנרגטית שכשלעצמה אינה בריאה. השחרור תוך כדי עשיה הוא המאפשר להחלמה לקרות במהירות וביעילות המירבית.

אמיר פרלמן מעביר סדנת צ׳י קונג רפואי לטיפול בשלד ובמפרקים

בתמונה נראים תלמידי מסלול להכשרת מטפלים בצ'י קונג רפואי צופים בהדגמה של אמיר על תיקון בעיות שלד ויציבה. חלקם הגיע בכדי לחפש עצה ותרופה לעצמם, אך רבים מביניהם הגיעו לסדנה זו כאשר הם כבר לא סובלים מבעיות הבריאות, אותן בעיות שהניעו אותם לחפש מקום ללמוד ולתרגל צ'י קונג. תוך כדי לימוד מעמיק משנה לשנה בתבררת הבנה מהותית כי מעבר למיומנות בעבודה עם אנרגיית החיות זוהי הלכה למעשה תורת חיים ודרך להתפתחות אישית ולגילוי עצמי. כאשר המטרה היא חיבור לטבע האמיתי של עצמך הריפוי נהפך לבונוס שמתרחש על הדרך.

צ'י קונג משמעו להשכין שלום בין גוף לנפש, דרך של רכות מאפשרת ומכאן עוצמת הריפוי.

מאת אמיר פרלמן
מייסד מדיקל צ׳י קונג ישראל מורה ומטפל בצ׳י קונג רפואי

לחצו לקריאה על קורס צ'י קונג רפואי

 

דילוג לתוכן