ניי גונג – נשימת ארבע פתחים

ניי גונג נשימת ארבע פתחים – Grand Cisculation

נשימת ארבע פתחים או הסירקולציה הגדולה זהו השלב הבא בלימוד ניי גונג אליו כל מתרגל ומתרגלת מגיעים לאחר שהם רכשו את המיומנות הבסיסית, הנעת הצ'י לאורך מסלולי המעגל המיקרוקוסמי בנתיב האש בנתיב הרוח.

השם נשימת ארבע פתחים מרמז על מהות התרגול הנעת הצ'י אל ארבעת הפתחים האנרגטיים בגוף האדם. אלא יהיו שני הפתחים בכפות הרגליים הנקראים יונג צ'ואן Yong Quan מילולית הבאר או המעין המבעבע ושני הפתחים בכפות הרגליים הנקראים לאו גונג Lao Gong מילולית היכל העבודה או מדוייק יותר היכל המיומנות skill Palace.

בתרגול הסירקולציה הגדולה נרכשת המיומנות להניע צ'י אל קצוות הגוף ומעבר, בין אם לשם בניית צ'י מגן עוצמתי, שימוש בצ'י לצורכי לחימה או עבודה עם הקרנת אנרגיה לצורך ריפוי. הטכניקה והמיומנות בכל המקרים זהה בין אם לשם ריפוי או לחימה, אותו תרגול משותף לכולם. להלן נמנה את שלושת הסיבות העיקריות לתרגול נשימת ארבע פתחים.

 

השתרשות והזנה אנרגטית

אחת הסיבות לתרגול הסירקולציה הגדולה היא שיפור ההשתרשות והיציבה. כפי ששורשיו של עץ מקנים לו הזנה טובה ויציבות כך גם אצל האדם ההשתרשות תורמת לתפוקת צ'י טובה יותר (יניקה) כמו גם משפרת את ההשתרשות בקרקע דבר המקנה יתרון עצום בטאי צ'י פושינג הנדס. כפי שנראה באיור שלמעלה ארבעת הפתחים מובילים את האנרגיה אל ומשלושת מאגרי האנרגיה הדן טיין. למעשה דרך פתחי הרגליים יונג צ'ואן ובמעלה הערוצים הראשוניים בזמן יניקה אנרגטית ערוץ העקב הייני (Yin Heel Vessel) הנמצא בחלקה הפנימי של הרגל מימין ומשמאל.

 

תרגול ארבע פתחים לשם הארה

עבור העוסקים באלכימיה הדאואיסטית תרגול הסירקולציה הגדולה מהווה דרך להתפתחות, החיבור לצ'י הקוסמי הסובב אותנו ולאדמה סולל את הדרך לחיבור מחדש בין האדם לטבע The reunion of man and nature.

 

חיזוק הצ'י המגן דרך ניי גונג

תרגול נשימת ארבע פתחים מהווה כלי עוצמתי לחיזוק הצ'י המגן על שלושת רבדיו.
צ'י מגן קיים בשלושה רבדים מאחר והוא נובע מתוך שלושת המרכזים האנרגטיים ולכל אחד מקום משלו. הצ'י הנבנה מהדן טיין התחתון מקום בו נאגרת העוצמה החומרית ג'ינג קו הגנה זה נמצא קרוב לקו הגוף הפיזי, מילימטרים ספורים מעל העור. הצ'י הרגשי נובע מהדן טיין המרכזי מקום משכנו של הצ'י. קו הגנה רגשי-אנרגטי זה מצוי כמה סנטימטרים מהגוף הפיזי ואותו אנו רואים בצורת הילה המקיפה את האדם. הקו הגנה התודעתי נובע מתוך הדן טיין העליון. הקו התודעתי משתנה מאדם לאדם יש אנשים שנוכחותם ״מחזיקה״ את החדר כולו והם עוטפים את כל סביבתם. אצל אנשים אלו ההילה הנובעת מהדן טיין העליון מאירה למרחק רב, מנגד יש כאלה שקו ההגנה התודעתי שלהם אינו מתרחב מעבר לקו הרגשי כלל.

 

למידע על סדנת ניי גונג הקרובה ב קרו באתר לב המדבר בעמוד הסדנה

 

ניי גונג סדנת מדיטציות במדבר עם אמיר פרלמן

 

דילוג לתוכן