תרגול צ'י קונג כדרך לשמירת הבריאות זו מסורת שבסין המתועד כחלק מעולם הרפואה הסינית מזה למעלה מארבעת אלפים שנה. כיום התרגול המרפא צובר יותר ויותר פופולריות גם בישראל, תירגול צ'י קונג נכנס למיינסטרים של הרפואה המשלימה בישראל ומוצע כטיפול מקדם בריאות גם בקופות החולים, בדיור מוגן לבני גיל הזהב, לסובלים מדלקות מפרקים, מומלץ בחום ע״י עמותות פיברומיאלגיה ואף באגודה למלחמה בסרטן. עבור אלו מכם שעוד לא התנסו בתרגול צ'י קונג ושוקלים האם תרגול צ'י קונג מתאים גם לכם אנו מגישים מאמר זה שיעזור לכם להכיר ולהבין מה זה ולמי כדאי ללמוד ולתרגל.

מה זה בעצם תרגול צ'י קונג ומאיפה הגיעה השיטה

הצופה מן הצד שחדש לו הנושא בוודאי שואל: אז מה זה צ'י קונג? מה זה טאי צ'י? למה כדאי לתרגל? אז מסתבר שמיליארד סינים אינם טועים. תרגול צ'י קונג זהו למעשה הענף התנועתי של הרפואה הסינית. תרגול צ'י קונג נלמד באמצעות סדרות של תנועות שנועדו כפעילות גופנית בריאה ומבריאה. שיטה זו שמקורה בסין מתורגלת כבר למעלה מ 4000 שנה ונחשבת לשיטת אימון בה אחוז הפציעות שואף לאפס! בעשורים האחרונים נעשו מאות מחקרי תצפית שהדגימו את יעילות השיטה ובכך תרמו לפופולריות הגוברת בארצות המערב.

המשמעות המילולית היא מיומנות בעבודה עם צ'י או מיומנות בעבודה עם ביו אנרגיה כמונח מערבי וברור יותר, פעילות גופנית המתקנת את הזרימה בערוצי האנרגיה המחיים כל תא בגופנו.

חכמת הרפואה הסינית האנרגטית בת אלפי השנים נלמדת דרך סדרות אותן ניתן לתרגל בכל גיל ובכל כושר גופני כדי להיטיב או לשמר את בריאותנו. מתוך קשב לגוף ולנפש, דרך סנכרון מערכות פנימיות וחיבור נשימה ותנועה אנו לומדים את הדרך לאיזון בגוף ובנפש.  ניתן לומר כי זוהי הלכה למעשה מדיטציה בתנועה המשפרת את תפקוד האיברים הפנימיים החיוניים ובו זמנית מחזקת ומגמישה את הגוף כולו, חיבור נשימה לתנועה, סנכרון של מערכות הגוף השונות ופתיחה של ערוצי האנרגיה. כל אלה הן התכונות על קצה המזלג שמביאות מיליוני אנשים לדבוק בתרגול כבר למעלה משלושת אלפים שנה.

בעשור בו אנו מקיימים קורסים של צ'י קונג וטאי צ'י ראינו את יעילות התרגום ואת ההטבה בבריאותם של כלל הסטודנטים שחלקם הגיעו לרכוש כלי מקצועי אך רובם פשוט באו ללמוד על מנת לתת לעצמם מתנה לחיים.

את הפצת התרגול אנו רואים כשליחות ולכן אנו מקיימים קבוצות תרגול בפריסה ארצית במקומות הבאים: טבעון – פרדס חנה – הרצליה – צוקים (בערבה). מאות בוגרי הקורסים להכשרת מדריכי צ'י קונג, הכשרת מדריכי טאי צ'י וסדנאות למטפלים בצ'י קונג וברפואה סינית אנרגטית שהכשרנו מאז שנת 2014 מלמדים במסגרות שונות ברחבי הארץ ואנו רואים בכך.

אם אתם מעוניינים להגיע לשיעור התנסות הנכם מוזמנים ליצור קשר ונשמח לארח אתכם בקבוצת התרגול הקרובה לאזור מגוריכם.

המכללה הישראלית לאומנויות פנימיות קבוצות תרגול צ'י קונג וטאי צ'י בפריסה ארצית

המכללה נוסדה בשנת 2014 ע״י אמיר פרלמן מאסטר בצ'י קונג רפואי ומורה בכיר לטאי צ'י יאנג סטייל. בית הספר מאגד תחתיו את מדיקל צ'י קונג ישראל, טאי צ'י יאנג סטייל ישראל ומציע קורסים רב שנתיים בהם ניתן לקבל הסמכה להדרכה. עד היום בעשרה מחזורים למדו למעלה מאלף את רזי התרגול המרפא. מאות סטודנטים בחרו לגשת לבחינות. המכללה שמה לעצמה למטרה לא רק להפיץ את השיטה אלא גם להציב סטנדרטים גבוהים ברמה בינלאומית של הדרכת התחום בישראל. במהלך השנים פתחנו קורסים בטבעון , יגור , פרדס חנה, הרצליה , תל אביב, בית שמש, ירושלים, באר שבע ובצוקים. כיום בכירי המורים כולם בעלי הסמכה של מטפלים בצ'י קונג רפואי שהעמידה המכללה, מועסקים בצוות ההוראה הקבוע המלמד בארבע שלוחות בהם מתקיים הקורס הרב שנתי הרחב והמעמיק ביותר שהיה בישראל עד היום. מידי שנה לומדים כ 150 סטודנטים במסגרת הקורס וקבוצות תרגול צ'י קונג למתקדמים. כמו כן אנו מקיימים סדנאות של ניי גונג מדיטציות מעולם הצ'י קונג פעמיים בשנה בריטריט קטן ואינטימי המאפשר חמישה ימים מלאים של חיבור פנימה לימוד ותרגול.

תרגול צ'י קונג בריטריט בשדות ים עם אמיר פרלמן

מאמרים מומלצים: איך צ'י קונג מרפא | טאי צ'י לטיפול בדלקות מפרקים | מה ההבדל בין צ'י קונג לטאי צ'י

לצפיה בסרטוני הדרכה והרצאות העשרה בתחום הצ'י קונג – טאי צ'י וניי דונג הרשמו ל ערוץ היוטיוב הרשמי של המכללה

 

דילוג לתוכן